Noua lege

Peste tot am auzit de asta. Pe internet, pe bloguri, la stiri si anume despre noua lege adoptata in data de 18 noiembrie 2008, legea nr. 298/2008 privind retinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Legea a intrat in vigoare de 2 zile, toti operatorii de telefonie fixa si mobila (Romtelecom, RDS&RCS, Orange, Vodafone, Cosmote, etc.) sunt obligati sa stocheze timp de 6 luni mai multe date legate de convorbirile noastre si anume: de unde vorbim (locatia), cu cine vorbim (nr.-ul de telefon, numele si adresa abonatului), locatia celui care este apelat cat si timpul conversatiei. Bun, si daca asta nu ar fi de ajuns o sa stocheze si SMS-urile si din martie e-mailurile si ate date legate de internet.

Prima oara am zis: Clar, e o nebunie! Nu se poate asa ceva! Dar, am stat si m-am gandit...ce daca stocheaza? Nu vorbesc secrete la telefon, nu am ce sa ascund si ar fi extra grav, nu ma intereseaza daca stocheaza sms-u de la colegu/colega in care imi scrie sa-i dau buzz cand intru pe mess, ce teme avem, sau etc. Am dat doar un exemplu. Normal, nu imi convine. Adica de ce trebuie sa fie stocat? Dar, ce sa-i faci? Sa te pui cu legea? Atata timp cat doar e stocata, si nu si citita/asculta, sunt ok cu noua lege. Am auzit ca trebuie o serie de aprobari ca sa iti fie ascultate convorbirile sau sa stie cineva locatia si celalte detalii, dar nu stiu daca e adevarat.
Multi nu au inteles bine legea. Multi au inteles ca o sa fie ascultati in timp ce vorbesc la telefon :)) Not! Si daca da? Aveti ceva de ascuns? Dar, si asa nu o sa fie nimeni ascultat in timp ce vorbeste la telefon. Vor fi stocate doar detalii (locatie, nume abonat, etc.). Chestia cu internetul e alt lucru...mai e pana se aproba si legea aia (sa s-a aprobat deja?!, oricum mai e ceva pana intra in vigoare).
Exista insa doua petitii contra acestei legi. Una dintre ele are mai multe semnaturi (ieri avea 6.000, azi are 10.000 :O) si cealalta un pic mai "slabuta" cu doar 1.200 de semnaturi. Puteti sa semnati daca vreti, nu stiu cat de mult va conta aceasta petitie dar daca puteti face ceva conta acestei legi (eventual sa se "dezaprobe" :D) atunci sustin si eu petitia ! :)

0 comentarii: